••• آسمانه

♥ مطالب ادبی .!.!.!.!. مطالب مذهبی ♥

نوروز

دلت شاد و لبت خندان بماند

برایت عمرجاویدان بماند
خدارا میدهم سوگند برعشق
هرآن خواهی برایت آن بماند
به پایت ثروتی افزون بریزد
که چشم دشمنت حیران بماند
تنت سالم سرایت سبز باشد
برایت زندگی آسان بماند
تمام فصل سالت عید باشد
چراغ خانه ات تابان بماند
 
 
نوروز ، یادگار ماندگار یاران دیروز این دیار
و پاسداشت پاکی ها ، نیکی ها و پهلوانی ها بر همه ایرانیان نیکوسرشت خجسته باد . . .
 
 
پیشا پیش سال نو مبارک

 

 

+ نوشته شده در شنبه 30 اسفند 1395برچسب:اس ام اس نوروز,پیامک,سال نو, ساعت 10:8 توسط آزاده یاسینی


مطالب مذهبی

به خاطر بیاور ابلیس

به خاطر بياور هنگامي را كه پروردگارت به ملائكه گفت: من بشري را از گل مي‏آفرينم.پس آن گاه که او را به خلقت کامل بياراستم و از روح خود در او بدميدم بر او به سجده در افتيد.پس همه فرشتگان يكسره سجده كردندمگر ابليس که غرور و تکبر ورزيد و از زمره کافران گرديد.فرمود اى ابليس چه چيز تو را مانع شد كه براى چيزى كه به دستان قدرت خويش خلق كردم سجده آورى آيا تکبّر کردي يا از بلند مرتبه گاني؟گفت: من از او بهترم! مرا از آتش آفريده‏ اي و او را از گل.خدا فرمود اينک از اين جايگاه بيرون رو که تو سخت رانده درگاه ما شدي.و بر تو لعنت من تا روز جزا حتمي و محقّق است.عرض كرد: پروردگار من! مرا تا روزي كه انسانها برانگيخته مي‏شوند مهلت ده.تو از مهلت داده شدگاني.تا روز معيّن و وقت معلومشيطان گفت: به عزّت و جلال تو قسم که خلق را تمام گمراه خواهم کرد.مگر بندگان خالص تو از ميان آنها.فرمود: به حق سوگند، و حق مي‏گويم.كه جهنم را از تو و پيروانت همگي پر خواهم كرد.

+ نوشته شده در یک شنبه 15 اسفند 1395برچسب:مطالب مذهبی,شیطان,ابلیس,تا روز معین و وقت معلوم, ساعت 14:4 توسط آزاده یاسینی


لطیفه های قرآنی

 

استدلالي بسيار قوي!
شيخ بهائي در مصر با يکي از علماي بزرگ اهل سنت ارتباط دوستانه داشت و به او اظهار مي‌کرد که از اهل سنت است. يک روز آن عالم سنّي به شيخ بهائي گفت: «شيعياني که در ايران با شما هستند، در مورد ابوبکر و عمر چه نظري دارند؟»شيخ فرمود: آنها دو حديث براي من بيان کردند که از جواب آن عاجز ماندم. آنها مي‌گويند مسلم در صحيح خود روايت مي‌کند که پيامبر فرموده: «هر کس فاطمه را اذيت کند، مرا اذيت کرده و هر کس که مرا اذيت کند، خدا را اذيت کرده است؛ و هر کس که خدا را اذيت کند کافر است». همچنين در صحيح مسلم، پنج ورق آن طرف‌تر روايت شده «فاطمه  از دنيا رفت در حالي که نسبت به ابوبکر و عمر، غضبناک بود.‌» و من نتوانستم جواب اين شبهه را بدهم.عالم سنّي گفت: «بگذار من امشب آن کتاب را مطالعه کنم. فردا جواب خواهم داد.‌» فردا صبح، عالم نزد شيخ آمد و گفت: «من هميشه به تو مي‌گفتم که اين شيعه‌ها در نقل حديث دروغ مي‌گويند. ديشب صحيح مسلم را نگاه کردم؛ ولي ديدم بين اين دو حديث، بيش از پنج ورق فاصله است». 
+ نوشته شده در یک شنبه 15 اسفند 1395برچسب:لطیفه های قرآنی,عمر و ابوبکر,غضب حضرت فاطمه الزهرا, ساعت 13:58 توسط آزاده یاسینی